Logo Funduszy Europejskich, Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej

Projekt przewiduje realizację działań dotyczących kształtowania/podniesienia kompetencji studentów (czyli osób uczestnicz w edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju) UPH na kierunkach:

  • administracja, logistyka, zarządzanie na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Prawnych (WNEiP)
  • chemia, matematyka, informatyka. na Wydziale Nauk Ścisłych (WNŚ)
  • analityka z diagnostyką molekularną, biologia sądowa, dietetyka, gastronomia i hotelarstwo, gospodarka przestrzenna, ratownictwo medyczne, rolnictwo, turystyka i rekreacja, zootechnika na Wydziale Przyrodniczym (WP).

Osoby objęte wsparciem nabędą dodatkowe umiejętności niezbędne na obecnym rynku pracy i oczekiwane przez pracodawców w określonych branżach/sektorach odpowiadających profilowi kształcenia na danym kierunku przez udział w:

  • programie rozwoju kompetencji (obejmujących: szkolenia, dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej, w tym w ramach zespołów projektowych, wizyty studyjne,
  • wysokiej jakości programach stażowych.

Nabyte lub rozwinięte kompetencje zyskają potwierdzenie w bilansie kompetencji przed i po ukończ udziału studentów w projekcie. Projekt przewiduje kształcenie w ramach w/w form wsparcia następujących kompetencji zgodnych z potrzebami pracodawców:

  • zawodowych - ważnych dla podwyższania poziomu wiedzy branżowej oraz umiejętności jej wykorzystania w praktyce,
  • interpersonalnych i komunikacyjnych, w tym umiej pracy w grupie istotnych dla budowania relacji ze współpracownikami,
  • analitycznych, w tym umiejętność rozwiązywania problemówzdolność analizowania posiadanych informacji, -informatycznych niezbędnych dla rozwoju społeczeństwa cyfrowego.

Zaplanowane zajęcia dostarczą studentom dodatkowych kompetencji, które odpowiadają potrzebom rynku pracy (i są to formy wsparcia niebędące przedmiotami normalnego toku kształcenia na w/w kierunkach).

Dodatkowo projekt przewiduje realizację działań dotyczących kształtowania/podniesienia kompetencji kadry kierowniczej i administracyjnej UPH w Siedlcach w zakresie kompetencji zarządczych. W projekcie zaplanowano zajęcia tj. szkolenia obejmujące podnoszenie kompetencji zarządczych m.in. w zakresie prawa pracy, finansów, zarządzania budynkami oraz zakupy niezbędnego sprzętu i oprogramowania (m.in. w zakresie wsparcia informatycznych narzędzi zarządzania uczelniami). Szkolenia dostarczą kadrze dodatkowych kompetencji, co przełoży się na poprawę jakości kształcenia i zarządzania w UPH. Dodatkowo planuje się zakup specjalistycznego oprogramowania, które wspomoże proces zarządczy w uczelni.

W ramach modułu Zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego UPH w Siedlcach zamierza realizować dwa następujące typy działań:

  • wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią,
  • działania podnoszące kompetencje zarządcze kadr kierowniczych i administracyjnych w uczelni.

Wsparcie narzędzi zarządzania uczelnią realizowane będzie poprzez zakup:

  • następujących systemów (oprogramowania) tj:
  1. system finansowo księgowy
  2. system do obsługi tematów badawczych, grantów, projektów
  3. system zamówień na towary i usługi
  4. System Repozytorium aktów prawnych i umów
  5. portal pracowniczy
  • niezbędnego sprzętu do obsługi syst zarządzania dokumentacją (EZD) tj:
  1. sprzęt do przetwarzania dokumentów w tym: skanery, urządzenia wielofunkcyjne, czytniki kodów kreskowych, czytniki dokumentów, drukarka mobilna,
  2. pamięć masowa na składowanie skanowanych dokumentów
  3. system kopii zapasowych,

oraz przeprowadzenie szkoleń z obsługi/wykorzystania systemów zarządzanie dokumentacją  dla pracowników administracji, którzy będą obsługiwać system.

Działania mające na celu podniesienie kompetencji zarządczych kadr kierowniczych i administracyjnych uczelni - szkolenia:

  • Zamówienia publiczne podstawy dla kadry kierowniczej.
  • Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Podatek Vat w szkole wyższej.
  • Zarządzanie personelem z elementami prawa pracy.
  • Zarządzanie budynkami i innymi obiektami budowlanymi według aktualnych przepisów Prawa budowlanego.
  • Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie dotyczącym szkolnictwa wyższego.
  • Ocena jakości Audytu wewnętrznego QA.
  • Prawo pracy.
  • Zamówienia publiczne specjalistyczne dla pracowników DZPiZ.

Dodatkowo projekt przewiduje wprowadzenie działań skierowanych bezpośrednio do studentów-uchodźców z Ukrainy w postaci kursu języka polskiego oraz staży. Stanowią one formy wsparcia ukierunkowane na nabycie dodatkowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, jak również w życiu codziennym (moduł podnoszenia kompetencji i programów stażowych).

W pozostałym zakresie wsparcie ma charakter instytucjonalny: wspiera Uczelnię i bezpośrednio jej personel w zakresie niezbędnym do kształcenia studentów uchodźców (moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego). W przypadku kadry akademickiej zostanie ona wyposażona w dodatkowe kompetencje niezbędne z punktu widzenia rynku pracy - kurs opiekuna (moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego).

Wszystkie działania docelowo służą wsparciu studentów uchodźców z Ukrainy, a ich celem jest zaproponowanie im jak najlepszych warunków do nauki, pracy i życia codziennego.